2003 yılında Clemenceau'nun İspanya dışında bir başka ülkede sökülmek üzere hurdaya çıkartılmasına yönelik ihaleyi kazanan İspanya firması Aliağa'da anlaştığı bir Türk gemi söküm tersanesine rağmen bu kez çevreciler ve Greenpeace üyelerinin karşı çıkmaları sonucu, yeniden Fransa'da bekleme alınmıştı.
286 metre uzunluğundaki Fransız donanmasının bir zamanlar gururu olan Clemencau, sonunda İngiltere'de bir gemi söküm tersanesinde sökülmek üzere Brest'ten donanmaya ait 8 römorkör eşliğinde açık denize çekildi. Gemi, açık deniz römorkörü Anglian Earl'ün yedeğinde 6 günlük bir deniz seyrinden sonra İngiltere'nin kuzeyindeki Hartlepool Tersanesi'ne ulaştırıldı.
Geminin Fransız karasuları dışına çıkartılmasına da karşı çıkanların açtıkları davanın reddedildiği ve İngiltere'ye yedeklenmesinin bu kararla mümkün olabildiği kaydedildi.
Aralık 2005'de Hindistan'nın Alang Tersanesi'ne gönderilen Clemenceau, Hindistan'a varışının 2. ayında bu defa da Fransız Cumhurbaşkanı Jacques Chirac talebiyle yeniden Fransa'ya yedeklenerek, Brest Limanı'nda beklemeye başlamıştı